Böcker....!

"Att läsa en bok för första gången är som att finna en ny vän,
att läsa om den är som att återse en gammal bekant!"

Böcker har alltid tagit en stor plats i mitt liv. En bokhylla full med böcker är så levande och säger så otroligt mycket om människan som  äger bokhyllan.

Tänk att få gå på upptäcksfärd i ett bibliotek eller ännu bättre få gå och botanisera bland böcker på rea, underbara tanke!

En bra bok ska sätta sig fast i sinnet och efter att ha läst ut den ska man fortsätta att fundera och fantisera om personerna, de blir som levande.

Läslusten kommer och går. Ibland är den starkare och jag måste bara ha en bok.
Just nu är jag inne i en sådan period.
Har läst Stieg Larssons trilogi om "mannen som hatade kvinnor". Fantastiskt spännande böcker och en otrolig resurt som författaren har lagt ner. Det ger en fin spetskompetens åt det han skriver. 
Var hos min dotter "L" och hennes familj i Sandviken för 2 veckor sedan och fick då tag på Liza Marklunds "Nobels testamente". Har läst alla hennes böcker tidigare men denna bok hade jag missat.
Jag tycker att den är en av hennes bästa, mycket spännande och välskriven. Med journalisten Annika Bengtzon i förgrunden.
Nu har jag börjat läsa Camilla  Läckberg "Isprinsessan", verkar också mycket lovande.

Så det ser ut att bli en fin vår på läsefronten! 

Jag återkommer med en resention om Läckbergs böcker.

Allt för nu/

Kommentarer
Postat av: Linda

Go'kväll
Är "Isprinsessan" färdigläst nu?=D

Väntar på en recension;)

Nighti Nighti

2008-04-22 @ 21:27:41
URL: http://gullmalva.blogg.se
Postat av: Inger

Hej!
Ja den är utläst nu. Jo, ganska bra, men lite tunn och barnslig. Jag kunde för det mesta förutse vad som skulle hända.
Nu är det "Stenhuggaren" som gäller, av samma författare. Den verkar vara ett strå vassare, fångar intresset på en gång.
Vi får väl se......

2008-04-28 @ 17:12:49
URL: http://rospigg.blogg
Postat av: J

Nu får svärmor ta och skriva lite i sin blogg :-)

2008-05-26 @ 06:27:12
Postat av: Linda

Nu har jag ju lärt dig med hur du ska göra!

Seså, skriv nu;)

Mkt som hänt sedan aprilL

Kram

2008-09-15 @ 19:09:01
URL: http://gullmalva.blogg.se/
Postat av: Linda

Haha, så fina bilder vet jag inte om det var men.....:)

Tack iaf...

Å SKRIV HÄR NU!!!!!



Kram

2008-10-19 @ 09:36:14
URL: http://gullmalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0